Livechat tov zakelijk Whatsapp

Een omnichannel customer service strategie is essentieel voor een naadloze klantbeleving. Dit maakt het voor bedrijven echter niet makkelijk; Facebook, Twitter, SnapChat, Instagram, WhatsApp, Livechat… En de keuzelijst wordt in de toekomst misschien alleen nog maar groter.

In gesprekken die ik met verschillende organisaties voer, merk ik dat er een afweging wordt gemaakt tussen de huidige Livechat oplossing en het toevoegen van WhatsApp als extra contactkanaal. “We bieden al Livechat via de website, dus hebben we WhatsApp wel nodig?”. Maar is dit terecht? In dit artikel zoomen we in op beide servicekanalen.

On the go versus desktop

On the go vs. desktop; misschien wel het grootste verschil tussen beide kanalen. WhatsApp is altijd en overal te gebruiken vanaf een smartphone, tablet en web.whatsapp.com. Consumenten ‘dragen’ het kanaal eigenlijk altijd bij zich en zijn vanuit hun persoonlijke situatie reeds bekend met alle mogelijkheden van het kanaal. Het is een kwestie van een appje sturen naar vrienden, familie en bedrijven en door met de dag. Het antwoord komt vanzelf wel zonder dat je erop hoeft te wachten of beschikbaar moet blijven.

Livechat tov zakelijk Whatsapp